[ad_1]
„Reducerea abandonului școlar este un obiectiv strategic pe care ni l-am asumat, iar aceasta a fost și principala temă a întâlnirii pe care am avut-o cu delegația Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), condusă de doamna Cristina Chiriac.
În cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțat prin PNRR, a fost deja inițiată schema de granturi care se adresează unităților de învățământ cu risc de părăsire timpurie a școlii. Fiecare grant are o valoare de maximum 200 de mii de euro și va fi implementat pe o durată de 3 ani. Totodată, vom continua, la nivelul Executivului, și implementarea măsurilor precum asigurarea transportului școlarilor, programele Masa caldă pentru elevi și Observatorul copilului, alături de sprijinul acordat pentru întoarcerea la școală a elevilor și de campaniile de reducere a violenței în școli.
Pentru rezultate concrete în reducerea abandonului școlar și a consecințelor sale sociale, este nevoie de o abordare integrată, din mai multe perspective. În acest sens, soluția evidențiată în discuția cu reprezentanții CONAF, privind crearea unui Comitet pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar, va contribui la coerența măsurilor de care copiii au nevoie. Trebuie să ne coordonăm eforturile guvernamentale cu cele ale partenerilor sociali, mediului privat și ale autorităților locale”., a transmis luni premierul Nicolae-Ionel Ciucă.
Drept e că, dincolo de delarații și statistici mai mult sau ami puțin… seci pentru unii, e nevoie de implicare, de cunoașterea în profunzime a fenomenului, dar și a comunităților unde acesta „arde” în… cronic, aproape, e nevoie de oameni competenți, de dascăli „ca din icoane”- și nu ne jucăm de-a vorbele „mari”, de psiho-pedagogi… nu doar de declarații, de bani și de ghiozdane împărțite la început de an.
Cele mai recente cifre indică faptul că România are cel mai mare procent din Uniune, privind abandonul școlar timpuriu. Avem o rată a abandonului de 15%, media europeană ajunge la jumătate, iar statele moderne au sub 3%. Șase din zece copii din mediul rural de la noi au dificultăți de citit și scris. Foarte, foarte mulți încă nu au curajul să aspire la parcurgerea liceului iar mulți, foarte mulți care,tottuși ajung la liceu abandonează la jumătate sau nu reușesc să treacă încercarea Bacalaureatului.
Aproximativ 45.000 de copii părăsesc anual școala…
foto: ziare.com, Facebook
Articolul Reducerea abandonului scolar- obiectiv strategic pentru guvernanti. Realitatea cuprinde zeci de mii de copii care nu indraznesc sa viseze la ceea ce vor face mai departe a aparut prima data pe Prahova Business – Despre afaceri. Zi de zi – Primul cotidian online de afaceri din Prahova.
[ad_2]
Source link